דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איפה ללמוד, במכללה או באוניברסיטה? 

מאת    [ 24/10/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2816 פעמים ]

לכולם יש את הרצון להגיע לתוצאות טובות במבחן הפסיכומטרי וזה נובע מהרצון להתקבל למוסד אקדמאי טוב ואיכותי. מוסד זה יעניק לנו את התואר הטוב ביותר וידחוף אותנו לעתיד תעסוקתי איכותי יותר. עולה בפנינו השאלה האם כדאי להשקיע את כל המאמצים ולהתקבל לאוניברסיטה או שאפשר להסתפק במכללות שחלקן נחשבות טובות מאוד? ישנן כמה תשובות, אך הדבר החשוב ביותר הוא לנסות והוציא את הציון הגבוה ביותר בפסיכומטרי ולהוציא את הציון הגבוה ביותר. השקעה וקבלת ציון גבוה משאירה לך את אפשרויות הבחירה ולא סוגרת עבורך דלתות, ולכן אנו ממליצים לא לזלזל בקורס ולהשקיע את המקסימום בלמידה למבחן הפסיכומטרי.

אז מה בעצם בא לי ללמוד?

השיקול האם ללמוד במכללה או באוניברסיטה מושפע מכמה סיבות, אך תחילה יש לגבש את תחום הלימוד שמעניין אותי. למרות שתואר ראשון לא מחייב את הנלמד לעסוק בתחום המסוים שבחר ללמוד, השאיפה שהמקצוע שתלמד ישרת אותך בהמשך הקריירה המקצועית. לאחר בחירת תחום הלימוד יש לבצע מחקר מקיף שיכלול סיקור מוסדות אקדמאיים שמכילים את המקצוע המבוקש ותנאיי הקבלה שלהם. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את שוק העבודה בתחום הרלוונטי ולוודא שאכן קיים שוק כזה ויש ביקוש למקצוע המבוקש. שוק העבודה הינו דינמי ולעיתים קשה לדעת מה יקרה בעוד שלוש או ארבע שנים, אבל תמונת המצב העדכנית יכולה לגבש החלטה שכן תהייה רלוונטית גם בסיום התואר. בכל אופן חשוב לבחור במשהו שאוהבים, ולא להסתמך רק על מה מבוקש או יוקרתי.

כולם מדברים על אוניברסיטה אבל מה עם מכללה?

רמת הלימוד באוניברסיטאות בארץ נחשבת לגבוהה ותנאי הקבלה שלהם קשים הרבה יותר משל המכללות השונות. ברוב המקרים בוגר אוניברסיטה יקבל עדיפות מסוימת בהתמודדות למשרה בהשוואה לבוגר מכללה, אבל אין זה מחייב בכל המקצועות ולא בכל המשרות. ישנן משרות שפחות רואות במוסד האקדמי כפרמטר חשוב, ונותנות יותר דגש לביצועים ותכונות אישיות של המעומד למשרה.

האוניברסיטאות בארץ מאופיינות ברמת למידה גבוהה ובתנאי קבלה קשים לרוב המקצועות. לעומתם, המכללות מאופיינות בתנאי קבלה קלים יותר אך הם נחשבים פחות באקדמיה, מוסדות אקדמאיים שונים נחשבים יותר ופחות בפקולטות מסוימות, כך שישנן מכללות שיותר נחשבות במקצוע מסוים ופחות במקצוע אחר. האוניברסיטאות נוקשות יותר במסגרת הלימודית, לעומת מכללה שנותנת לסטודנט אפשרות לחלק את הלימודים ליותר שנים וכך להקל על מהלך הלימודים. התואר הראשון באוניברסיטה מסובסד על ידי המדינה לעומת חלק מהמכללות שמחיר שנת לימודים יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה. ישנן גם מכללות "בחסות אוניברסיטאות" שגם הן מסובסדות ומציגות רמת לימודים גבוהה.  כמו כן, האוניברסיטאות ידועות פחות במתן יחס אישי לתלמיד ואולם המכללות שמות על כך יותר דגש במהלך השנים.

לכל אחד מתאים משהו אחר. מה מתאים לך?

לאחר שלוקחים בחשבון את כל המידע, חשוב להבין מי אני ומה מאפיין אותי כתלמיד ואת האופי שלי כבן אדם. כפי שכולנו שונים, כך גם הבחירה במוסד אקדמאי תתאים יותר לאחד ופחות לאחר. לפיכך, יש להתאים לנו את האופציה הנוחה והמתאימה ביותר לתקופת הלימודים. החשיבות בבחירת מוסד הלימודים המתאים ביותר תקל על שנות הלימודים וכך ניתן יהיה להפיק את המירב מהלימודים גם בעתיד. כבר בשלב שאנחנו ניגשים למבחן הפסיכומטרי ומכוונים את עצמנו לציון יעד מסוים, עלינו לקחת בחשבון את מוסד הלימודים שבו נרצה ללמוד.

 

 

מוגש כשירות לציבור על ידי קידום פסיכומטרי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב